Erken Çocukluk Eğitimi ve Sürdürülebilir Kalkınma

Erken Çocukluk Eğitimi ve Sürdürülebilir Kalkınma

Bu kitap erken çocukluk alanında sürdürülebilirlik için eğitim anlayışının uy­gulayıcılarda geliştirilmesinin desteklenmesi için yazıldı. Bu kitap sürdürülebilir kalkınma için eğitim anlayışının nasıl ortaya çıktığı, toplumun ve yaşamın sosy­al, çevre ve ekonomik boyutlarının günümüzde nasıl birbirine eklemlendiğini kısaca tanımlayarak açıklamaya çalışmaktadır.

Erken çocukluk eğitiminde sürdürülebilir kalkınma için eğitimde bilinç, tutum ve eylemlerin erken çocukluk eğitiminin birer parçası olan öğretmenler, ebeveynler, bakıcılar ve çocuklar açısından anlaşılır olmasını tartışmaktayız. Ayrıca şunu da belirtmeliyiz ki bu çalışmanın tüm boyutlarının temelleri erken çocukluk eğitimine de rehberlik niteliği taşımaktadır.

Bu kitap çok çocuklarla gerçekleştirilen çok sayıda uygulama örneklerini de sunmaktadır. Ayrıca bir çok kaynak önerisi ve internet kaynağı da kitapta bulunabilir. 
Bu kitabın yazılmasındaki temel hedefimiz dünyadaki tüm öğretmenlere erken çocukluk eğitiminde sürdürülebilir kalkınma için eğitimin geliştirilmesi için ilham kaynağı oluşturması ve bakış açılarını etkilemektir.

16x24 cm., 1. Hamur Kağıt, Siyah- Beyaz, 64 sayfa

John Siraj-Blatchford,

Kimberly Caroline Smith,

Ingrid Pramling Samuelsson

Çeviren: Mehmet Toran